25 Mayıs 2009 Pazartesi

Kırmızı BaşlıkSIZ Kız


Geçen yıllarda Ankara’dan bir iş teklifi aldım. Alfabeden kendine önemli bir yer kapmış olduğunu zanneden bir televizyon kanalının daha doğrusu politbüro konseyi tarzındaki yönetiminin önerisiyle akil kişi tarafından görüşmeye davet edildim. Benden önceki tv dehası(!) özel yaşamının disipsizliği nedeniyle gibi aptalca bir gerekçeyle kovulmuş ( moda deyimle iş akdi feshedilmiş).
Neyse, Başkent’ imizin belediye sınırları dışında olması nedeniyle bir saat gecikmeyle de olsa malum kuruluşun Sıhhiye köprüsü üzerinden kalkan servis otobüslerinin kalkış saatine kadar olan süreyi, hemen yakındaki bir pastanede tost, çay kombinasyonuyla geçirmek istedim.Tam bu sırada yan masada aynı gerekçelerle zaman geçirmeye çalışan o'nunla tanıştım. Ve servis seyahatimiz malum tv kanalının genel müdürünün kapısına kadar konuşarak geçti. O süre içinde zaten onun doğru bir adreste olmadığını kavradım. O da benim o adreste olamayacağımı hiç çekinmeden söyledi. Sahiciydi, korkusuzdu. Bol muhabbetli ve bol medya dedikolu keyifli bir seyahatti. O, işine (editing ) döndü, ben de görüşmeye.

Çalıştığı kanalı annesinin ya da büyükannesinin ağzından şöyle aktarmıştı ki, ben de kopye çekerek aynı benzetmeyi hala yapıyorum. Annesi, kızının çalıştığı kanalın adını hatırlamadığı zaman soranlara: - hani tv’ yi açtığın zaman birkaç adam koltuklarda oturup konuşuyorlar, kapatırken bakıyorsun yine aynı adamlar oturup konuşuyorlar. Bir şey kaçırdım diye üzülme, ertesi gün de açtığında yine aynı adamlar aynı koltuklarda oturup konuşuyorlar ya, işte bizim kız o kanalda çalışıyor.

Onu kaybettiğimi hiç düşünmedim, bir gün bir yerden çıkar günyüzüne derken karşıma en çok izlenen blog.spot’ların yazarı olarak çıkt ı (o kanalın oturan adamları hala aynı koltuklarda oturup konuşuyorlar sabahlara dek hala ) İçi kıpır kıpır, keyifle okuyorum ama onun izni olursa ona yeni bir isim koymak isterim. Çok yakışacağına inanıyorum. Bence bir başka adın da “ Kırmızı BaşlıkSIZ Kız “ olsun. Ne dersin PuCCa ?

Not: Benim görüşmemin sonucu merak ediyorsanız; ‘ yaşasın özgürlük!’

1 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsınız o günü :)
    Hala aynı o kanal, bu sıralar biraz atakları oldu "cumhuriyetçilik adı altından" ama televizyonculuk adına 3 tane pinpon amcanın sohbetlerini aşamadılar.. Bir 15 sene daha aşamayacaklar gibi görünüyor.
    İyi ki özgürlüğü seçmişsiniz..

    Kırmızı BaşlıkSIZ kız ismini de çok beğendim. Sizin gibi birinden bunları duymak benim için büyük bir onur :)

    YanıtlaSil