9 Temmuz 2010 Cuma

@h

foto: umayuamay

Gece / Psikiyatri Kliniği / 7895643 no'lu oda / iç
------------------------------------------------------------------
Şöyle oldu :
Tersine döndü her şey. Sütlü Nuriye tatlısı gibi erkenden biten tepsilerden biri sanki. Uzun ve yorucu yolculuktan sonra tam güneşi ve denizi düşlerken aniden bastıran yağmur. Antep fıstığının bir türlü açılmaz kabuğu. Patlamış mısır tenceresinde patlamayan mısır taneleri. Kat otoparklarında dönüp dönüp bir türlü bulunamayan boş alan. Kitapların sırtlarındaki bir aşağıdan yukarı, bir yukarıdan aşağı değişen isimler. Rahatsız etmeyin işaretine rağmen sabahın köründe temizlik için kapı tıklatan kat görevlisi. Çalmayan çalar saat. Tersine döndü, tersine..( dedim).…
.......
Günümüzde zenginliğin sözünü etmek saçma bir şey. Zengin adam kalmadı artık. Zengin olmayı kafasına koymuş birisine rastlarsam, hemen şu öğüdü vermek isterim ona: Parayla ilgilenme. Kendini işine ver. Bir sanatçı eserini yaratırken o eserin kaç para getireceğini nasıl düşünmezse, sen de öyle yap, yalnız işini düşün diyeceğim. Ben fabrikalarımı (!) birer sanat eseri olarak görürüm. Getirdikleri para hiç önemli değildir. Önemli olan şey yaratabilmektir. Kalıcı bir şey..Hayat ancak yarattığın şeylerle var olur ( dedim ).

- Yaz (dedim) küçük kıza - yaz, yazmalısın. Hiç kimse okumasa da benim için yazmalısın.

- Doğru söylüyorsun-uz ama herkes de kalıcı bir şey yaratamaz ki ( dedi ).…düğmeye bastım, hastabakıcıyı çağırdım.

1 yorum:

  1. Oysa şimdi bütün kelimelerimi unutup devrik cümlelerimi tek seferde yuttum. Bilmelisin ki kalbim kristal bir adamın kalbinden daha dayanıklı değil...

    YanıtlaSil