26 Eylül 2011 Pazartesi

s t e r e o g a m i

fotograf: umayumay

Psikiyatri Kliniği / Gece / İç / 1989 no' lu oda

-------------------------------------------------------------
Elinde yakılmamış bir sigara tutuyordu ziyaretçim balkonda. " Tiryakiyim" dedi. " Öyleyse neden yakmıyorsun sigaranı?" diye sordum. " Yakarsam biter" dedi.

Yakarsa biter. Yakmazsa; zevki hayalinde saklı ve büyümeye devam eder. Tiryakisi olduğu tat onu tüketirken, alabileceğinden kat be kat, derinleşip budaklanır. Peki ya tam o sırada, bitmesin diye tutuşturmaya kıyamadığı tek ve son sigara, bir rüzgar eser de parmaklarının arasından uçarsa? O zaman ne olur tiryakiye acaba?

Peki sen söyle (dedi).
...........
Sonra yazarım (dedim).
" ... öğrendim - denizyıldızını alıştım varlığa - öğrendim - denizin dibini alıştım yokluğa - bir.. soru sormayı öğrenemedim - ki - kokun sindi - kimliğin cebimde - yaşanmayan şeyler var - olsa da - tiryakinim - uzak - yakın - ... deyip çektiğim - ... deyip pişman olduğum - tiryakinim - alışmış - tım - yüzümdeki çizgiler - acısı geçti - berisi kaldı - ol sun - tiryakinim..."
Yazdım.


Bakalım yakar mı?

.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder